понеділок, 18 лютого 2013 р.

Порядок прийняття податкових декларацій


Підприємство здало декларацію з ПДВ в паперовому вигляді. Податковий інспектор прийняв її і зареєстрував, але через пару днів прийшло повідомлення про те, що декларація не прийнята через помилки в найменуванні підприємства. Що в такому випадку робити і правомірний така відмова?
Згідно п. 22 р.. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПАУ від 25.01.2011 р.
№ 41, податкова звітність, подана платником податків або його представником (у паперовому вигляді, поштою, засобами електронного зв'язку) та заповнена з порушенням норм пунктів 48,3 і 48,4 ПКУ, вважається не поданою, про що повідомляється платник податків у порядку, визначеному п. 49,11 ПКУ.
Пунктом 48,3 ПКУ визначено обов'язкові реквізити, які повинна містити податкова декларація, і одним з них є повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами.
Помилка в найменуванні підприємства, допущена в декларації з ПДВ, якраз і спричинила за собою порушення норми п. 48,3 ПКУ та декларація вважається не поданою.
Згідно п. 49,11 ПКУ у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог п. 48,3 ПКУ, податковий орган зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийомі його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови. При цьому пп. 149.11.2 передбачено, що у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податків або його представника письмове повідомлення надсилається протягом трьох робочих днів з дня її отримання.
У письмовому повідомленні податківці вказали причину відмови в прийомі декларації, пославшись на п. 48,7 ПКУ, який свідчить, що податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.
Таким чином, встановивши порушення норм Кодексу щодо складання податкової декларації та своєчасно повідомивши про це підприємство, податкова інспекція діяла на законодавчому рівні та її відмова в прийомі декларації правомірний.
Посилання підприємства на те, що декларація була зареєстрована, а значить прийнята (п. 49,9 ПКУ), не зовсім коректна, адже даний пункт Кодексу висуває обов'язкова умова, при якому декларація вважається прийнятою - це дотримання вимог ст. 48 і 49 Кодексу, що як раз і не було виконано підприємством, а сам факт реєстрації декларації є лише визначенням фактичної дати отримання декларації податковим органом, для визначення своєчасності подання податкової звітності, а також дати, від якої і слід відраховувати терміни для вручення письмового повідомлення платнику податків про відмову в прийомі такої декларації.
У сформованій ситуації відповідно до пп. 49.12.1 ПКУ платник податків має право подати декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання.
Згідно п. 120,1 НКУ неподання або несвоєчасне подання платником податків податкових декларацій тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання, а ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - штраф у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Підприємство в даній ситуації на підставі норми пп. 49.12.2 ПКУ також може оскаржити рішення органу податкової служби в порядку, передбаченому ст. 56 Кодексу.
Пунктом 56,1 ПКУ передбачено, що рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку, зокрема, шляхом звернення до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд рішення, яка подається у письмовій формі протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податків оскаржуваного рішення податкового органу (п. 56,2 і 56,3 ПКУ).

Ольга Буркун

Людмила Сафонова
Бухгалтер-експерт





Немає коментарів:

Дописати коментар