середу, 20 лютого 2013 р.

Перевірка реєстрації податкової накладної


Яким чином можна перевірити отриману податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних?
   
   Нагадаємо, що згідно з вимогами «Перехідних положень» Податкового кодексу України
з 1 липня 2011 року платниками ПДВ - продавцями здійснюється реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 100 тисяч гривень.
   
   У той же час платники податків-покупці можуть перевірити наявність реєстрації такої податкової накладної у вказаному Реєстрі.
   
   Для формування запиту до Єдиного реєстру податкових накладних покупець може безкоштовно отримати з офіційного сайту ДПА України («Платникам податків про електронну звітність»> «Програмне забезпечення»> «ОПЗ-програми з формування та подачі платниками податків податкової звітності та реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДПС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку ») програму (разом з інструкцією по установці), за допомогою якої можна перевірити в Єдиному реєстрі податкових накладних необхідну податкову накладну, отриману від продавця.
   
   Зазначена програма дозволяє:
   
   - Формувати запит на отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;
   
   - Переглядати відповідь щодо відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних.
   
   Щоб формувати запити і переглядати відповіді, після відкриття програми необхідно зверху ліворуч через «Каталоги» відкрити «Довідник документів», а в ньому відзначити пташками два документи - «J13001 Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних» (у розділі 13 «Запити» ) і «J14001 Виписка з Єдиного реєстру податкових накладних» (у розділі 14 «Відповіді, довідки та повідомлення"). При цьому при виході з вікна «Довідник документів» обов'язково необхідно натиснути в ньому зверху справа на "Зберегти зміни».
   
   Звертаємо увагу на те, що у фізичної особи - підприємця, що є платником ПДВ, назви обох зазначених бланків будуть такими ж, як у юросіб, за винятком першої букви, адже звітність підприємців позначається буквою «F» (тобто у них відповідні бланки будуть мати кодування F13001 і F14001).
   
   Після цього потрібно створити новий документ, натиснувши зверху зліва на «Документ»> «Новий ...». У вікні, яке з'явилося посередині екрану монітора, у рядку "Звітний документ» слід вибрати необхідний документ, наприклад «J13001 Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних», після чого натиснути на кнопку «Підтвердити».
   
   Необхідний бланк відкриється, і програма запросить: «Заповнити заголовок документа?». Якщо запитуючий заздалегідь вніс свої дані в «Персональні параметри», то можна сміливо натискати на «ОК». Більшість показників платника податку-покупця в зазначеному бланку будуть заповнені автоматично.
   
   Звертаємо увагу на одна відмінність при формуванні бланка «Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних» керівником юридичної особи і фізичною особою - підприємцем.
   
   Коли запит формує керівник юридичної особи, то в кінці бланка Запиту програма автоматично виставляє і реєстраційний номер облікової картки керівника, і його ініціали та прізвище (хоча і розміщує їх у зворотному порядку - прізвище, а потім ініціали), а от коли такий бланк Запиту створює фізична особа - підприємець, то в такому випадку в кінці бланка програма не заповнює реєстраційний номер облікової картки керівника. І це правильно, оскільки ФОП не є керівником, і притому саме його дані вказані в першому полі бланка, яке називається «Платника податків - покупця» (на відміну від юридичної особи, адже в першому полі для такого випадку вказані дані саме юридичної особи).
   
   Однак фізичній особі - підприємцю необхідно буде самому заповнити те поле, яке позначається «Підпис» (ініціали та прізвище). На жаль, програма це поле автоматично не заповнює. Сподіваємося, що в наступній версії розробники програми це передбачать.
   
   Після заповнення параметрів Запиту необхідно здійснити його збереження. Звертаємо увагу, що збереження файлів-запитів здійснюється в папку, яка вказана в персональних настройках як шлях для збереження файлів. Тому дуже важливо, щоб на початку роботи з програмою «Податкова звітність» (OPZ) одним з перших дій того, хто планує формувати запити та отримувати відповіді за відомостями з Єдиного реєстру податкових накладних, було заповнення «Персональних реквізитів» платника податків, адже саме в цей момент формуються шляхи збереження, друку і відправки документів.
   
   Далі сформований файл Запиту готується для передачі (з урахуванням вимог щодо ЕЦП) і передається в приймальний шлюз ДПС України за електронною адресою zvit@sta.gov.ua.
   
   Після передачі файлу Запиту про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних від приймального шлюзу ДПС України на поштову скриньку платника податків надходить відповідь на запит.
   
   Отриманий файл відповіді необхідно розшифрувати і перенести в папку, де розміщено електронні документи користувача (за умовчанням - це папка XML основного каталогу, в якій встановлена ​​ОПЗ).
   
   Після переміщення файла відповіді необхідно обов'язково здійснити синхронізацію документів.
   
   Ну, а вже після цього можна переглянути відповідь. Для цього необхідно відкрити отриману відповідь (у списку присутніх документів з'явиться гілка дерева для документа «Відомості з Єдиного реєстру податкових накладних» (з кодом J14001 - для юридичної особи, з кодом F14001 - для фізичної особи - підприємця), переходячи вглиб якої, вибираємо необхідний файл відповіді).
   
   Олександра Вінцевич
   Радник податкової служби III рангу
    
   Матеріал опублікований в El-бухгалтере №29/2011

Немає коментарів:

Дописати коментар